[Unity3D]Bölüm Geçme / Bölüm Atlama - Oyun Geliştiren Blogger

[Unity3D]Bölüm Geçme / Bölüm Atlama



Merhaba oyun geliştiriciler,

Bu yazımda size oyunumuzda bölüm atlamayı göstereceğim.

Hedefimiz yönettiğimiz küpü bitiş noktasına getirip diğer bölüme geçmek.

Öncelikle 2. bölümü ayarlamak için sahnemizdeki nesneleri Prefab olarak kaydetmemiz gerekiyor.
Project panelinde yeni klasör oluşturup ismine "Prefab" diyoruz.Sürükle-bırak işlemiyle sahnedeki nesnelerimizi prefab olarak kaydedeceğiz.Bir objeyi seçip (mesela Karakter) prefab klasörüne sürüklüyoruz. Böylelikle sahnedeki objemizin ismi mavi gözükecek.
Ben diğer sahneleri kolayca hazırlayabilmek için zemin,karakter,engel,duvar,bitiş objelerini prefab olarak kaydettim.


Eğer burada buraya kadar yaptıysanız CTRL+S yaparak sahneyi kaydedin ve diğer sahneyi hazırlayın.

Yeni bir C# script açıp ismini "bölümgecme" koyun ve "Bitiş" objesinin içine atın.(Attıktan sonra sap üstte bulunan Apply tuşuna tıklayın. Bu prefaba da aynı scriptti verecek.)
Kodu aşağıdaki gibi düzenleyin :


NOT : OnTriggerEnter/OnTriggerExit/OnTriggerStay voidlerini diğer derste anlatacağım.

Kodda anlamadığınız yer olursa yorum yapmaktan çekinmeyin.

Karakterimizin Tag'ını Player yapmak için Prefab klasöründen  karaktere tıkladıktan sonra sağ tarafta bulunan Tag kısmından 'Untagged' yazan yeri "Player" yapıyoruz.




Buraya kadar geldiysek devam edelim.

Unity'de üst pencerede bulunan panelden File>Build Settings yolunu izliyoruz.
Önceden kaydettiğimiz sahneleri Scenes In Build paneline sürükleyip bırakıyoruz.

Bu işlemi de yaptıktan sonra bitiş objesine tıklayıp 'bölümgecme' kodunda kacıncıbölüm değerine 0 yazıyoruz.

Sağlıcakla (:

Yorum Gönder

1 Yorumlar