[Unity 3D] Hareket Sistemi - Oyun Geliştiren Blogger

[Unity 3D] Hareket Sistemi

Merhaba sevgili geliştiriciler,bu yazımda size oyuncumuzun hareket etmesini gerçekleştireceğiz.

Öncelikle şunu belirteyim bunu Rigidbody compenentini kullanarak yapacağız.
Anlaştıysak geçelim (:

Sahne oluşturup küp ekliyoruz.
Küpümüze Inspector>Add Compenent>Rigidbody yolunu izleyerek Rigidbody ekliyoruz.
Project kısmından yeni bir C# oluşturup ismini Hareket yapıyoruz ve küpe sürükleyip bırakıyoruz.

Son hali :














Karaktere verdiğimiz Rigidbody compenentini açıp alt sekeden şu ayarları yapıyoruz ki küpümüz yuvarlanmasın (:



Hareket scriptiniz açıp bunları yazıyoruz :














Artık W-A-S-D tuşlarına bastığımızda karakteriniz istediğimiz yöne doğru hareket edecek.

Anlamadığınız yer olursa yorumlamaktan çekinmeyin..

Sağlıcakla.. (:

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. rica etsem yoruma atabilirmisiniz o kodu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. using System.Collections;
      using System.Collections.Generic;
      using UnityEngine;

      public class TopHareket : MonoBehaviour
      {
      public float hiz;
      public Rigidbody rb;
      void Start()
      {

      }


      void Update()
      {
      if (Input.GetKey(KeyCode.A))
      {
      rb.velocity = Vector3.left * hiz * Time.deltaTime;

      }
      if (Input.GetKey(KeyCode.D))
      {
      rb.velocity = Vector3.right * hiz * Time.deltaTime;

      }
      if (Input.GetKey(KeyCode.W))
      {
      rb.velocity = Vector3.forward * hiz * Time.deltaTime;

      }
      if (Input.GetKey(KeyCode.D))
      {
      rb.velocity = Vector3.back * hiz * Time.deltaTime;

      }
      }
      }

      benim proje böyle ordan alıp düzenlersin.

      Sil
  2. using System.Collections;
    using System.Collections.Generic;
    using UnityEngine;

    public class PROJE ADI : MonoBehaviour
    {
    public float hiz;
    public Rigidbody rb;
    void Start()
    {

    }


    void Update()
    {
    if (Input.GetKey(KeyCode.A))
    {
    rb.velocity = Vector3.left * hiz * Time.deltaTime;

    }
    if (Input.GetKey(KeyCode.D))
    {
    rb.velocity = Vector3.right * hiz * Time.deltaTime;

    }
    if (Input.GetKey(KeyCode.W))
    {
    rb.velocity = Vector3.forward * hiz * Time.deltaTime;

    }
    if (Input.GetKey(KeyCode.D))
    {
    rb.velocity = Vector3.back * hiz * Time.deltaTime;

    }
    }
    }

    yusufemrekaragul.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. sahneyi nasıl oluşturucam?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sol üstten File > New Scene yolunu izleyerek oluşturabilirsin. Kolay gelsin

      Sil
  4. Benim Projemde (cannot add script component because the script class cannot be found)gibi bir hata alıyorum.en basit çözüm nedir?

    YanıtlaSil