[Unity] 2D Oyun Yapıyorum - Tilemap Nasıl Kullanılır #2 - Oyun Geliştiren Blogger

[Unity] 2D Oyun Yapıyorum - Tilemap Nasıl Kullanılır #2

 Merhaba,

2 boyutlu oyun yapma serüvenin ikinci yazısı bu. Ve bu yazıda tilemap kullanarak paintle resim çizer gibi zemin oluşturacağız.

Öncelikle zemin için çizdiğimiz resimleri Unity'e aktarın. Ben bir resmin içine 4 farklı yer şekli çizdim.

Bunları 'Sprite Mode'dan 'Multiple'yi seçerek birbirinden ayırdım. Bir tanesini boyutu 1396x1396 oldu.

Pixels Per Unit'i 196 yaptım ki bir yer resmi 1396 pixel genişliğinde olmak yerine 1 pixel genişliğinde olsun.

Buraya kadar her şeyi hallettiyseniz şu yolu izleyerek Tilemap objemizi oluşturun..


Altta ki resimde paylaştığım yolu izleyerek Palet penceresini açın..

Create New Palette diyerek yeni bir palet oluşturun. Sonra Project pencerindeki resmini alıp buraya sürükleyin..


Fırça resmine tıklayıp Scene penceresine gelirsen hangi resmi seçtiyse o resim ile kareleri doldurabilirsin.

Son hali böyle oldu :


*Karakter resmini Kenney sitesinden aldım.

Keyifli ve sağlıklı günler dilerim.. :)

Yorum Gönder

0 Yorumlar