Basit Hesap Makinası Kodlayalım - Java - Oyun Geliştiren Blogger

Basit Hesap Makinası Kodlayalım - Java

Merhaba Java'ya merak salmış geliştiriciler...
Bu yazıda basit mi basit bir hesap makinesi kodlayacağız. Kodu basit tutmak istediğim için kod içerisinde Scanner sınıfını ve if-else metodunu kullandım.

Öncelikle algoritmayı tanımlayalım :
1. Program başla
2. Kullanıcıdan bir sayı girmesini iste
3. Kullanıcıdan ikinci sayıyı girmesini iste
4. Kullanıcıdan hangi işlemi yapmak istediğini sor ve kaydet.
5. Eğer istediği işlem numarası geçersiz ise hatayı bildir ve 7. adıma geç.
6. İşlemi yap.
7. Programı sonlandır.

KOD :

import java.util.Scanner;
public class oyungelistirenoyuncu{
  public static void main(String args[])
  {
      Scanner scan = new Scanner(System.in);
      System.out.println("------HESAP MAKINASI------");
      float sayi1,sayi2;
      System.out.print("Sayi girin :");
      sayi1= scan.nextFloat();
      System.out.print("Sayi girin :");
      sayi2 = scan.nextFloat();
     
     
      System.out.print("\n\n--ISLEM SEC--\n1.TOPLAMA\n2.CIKARMA\n3.CARPMA\n4.BOLME\n---------------\nSectigin islem numarasi :");
      int islem = scan.nextInt();
     
      if(islem==1)
      {
        System.out.println("Islem Sonucu : "+(sayi1+sayi2));
      }
     
      else if(islem==2)
      {
        System.out.println("Islem Sonucu : "+(sayi1-sayi2));
      }
     
      else if(islem==3)
      {
        System.out.println("Islem Sonucu : "+(sayi1*sayi2));
      }
     
      else if(islem==4)
      {
        System.out.println("Islem Sonucu : "+(sayi1/sayi2));
      }
      else
      {
        System.out.println("Gecersiz islem numarasi girildi!");
      }
  }
}

KODU AÇIKLAYAYIM :

Bu satır ile Scanner sınıfını programa dahil ediyoruz.


scan adında Scanner oluşturuyoruz.


Programın adını yazdırıyoruz ve kullanıcıdan 2 adet sayı girmesini istiyoruz.


İşlem seçmesi için yönerge hazırlıyor ve kullanıcıdan uygun bir sayı girmesini istiyoruz.


Kullanıcının seçtiği işleme göre atadığımız değerlerden uygun olanı çalıştırıyoruz ve program sonlanıyor.

Eğer kullanıcı istediğimiz işlem numaralarından farklı bir değer girerse kullanıcıyı bilgilendiriyor ve programı sonlandırıyoruz.


Eğer hatalı olduğum bir yer var ise düzeltmem için bilgilendirirseniz sevinirim :)

Yorum Gönder

0 Yorumlar