Personellerin Ücret Bilgilerini Hesaplayalım - Java - Oyun Geliştiren Blogger

Personellerin Ücret Bilgilerini Hesaplayalım - Java


Merhaba,

Bu yazım ile Basit Java Örnekleri serime bir yenisini daha ekliyorum. Bu seriyi yazmamım amacı internette bu düzeyde Java örnekleri görememem (en azında türkçe). Ben de bu açığı gidermek adına basit olmayan ama orta seviyeninde altında olan Java örnekleri paylaşıyorum. Bu sayede kendi kod bilgimi de sınamış oluyorum. İstersen fazla uzatmadan kodu vereyim ve sonrasında açıklamaya koyulayım...

KOD :

import  java.util.Scanner;

class personeller
{
 
  String isim,soyisim;
  int yas,maas;
 
  public void kayit()
  {
    Scanner sc = new Scanner(System.in);
   
    System.out.println("---PERSONEL BILGILERI KAYIT---");
    System.out.print("Isim girin : ");
    isim = sc.nextLine();
   
    System.out.print("Soyisim girin : ");
    soyisim = sc.nextLine();
   
    System.out.print("Yas girin : ");
    yas = sc.nextInt();
   
    System.out.print("Maas girin : ");
    maas = sc.nextInt();
   
    System.out.println("-------------------------");
  }
  public void yazdir()
  {
    System.out.println("-----PERSONEL BILGILERI-----");
    System.out.println("Personel ismi : "+isim);
    System.out.println("Personel soyismi : "+soyisim);
    System.out.println("Personel yasi  :"+yas);
    System.out.println("Personel maasi : "+maas);
   
    if(maas >=2200)
    {
      System.out.println("Maasi asgari ucretten fazla!");
    }
    else
    {
      System.out.println("Maasi asgari ucretten az!");
    }

  }
 
 
}
public class ornek{
  public static void main(String args[])
  {
    personeller p1 = new personeller();
    personeller p2 = new personeller();
   
    p1.kayit();
    p2.kayit();
   
    p1.yazdir();
    p2.yazdir();
  }
}


Yukarıdaki kodda amacım personel kaydedip bu personelin maaşının asgari ücretten az mı yoksa fazla mı olduğunu öğrenmek.

İlk önce personeller için "personeller" adında ayrı bir sınıf oluşturuyorum. Personelin isim, soyisim, yaş ve maaş bilgisini almak için gerekli değişken isimlerini yazıyorum.

"kayıt" adında metot oluşturuyorum. Bu metotta personelin gerekli bilgilerini kullanıcıdan alıyorum.

"yazdir" adında başka bir metot oluşturuyir ve bu metot sayesinde bilgisini girdiğim kullanıcının bilgilerini görebiliyorum. İF-ELSE ile maaşın asgari (asgari ücreti 2200 aldım. Bu değiskenleri ilk yazdığımız yerdede belirtilebilir tabii ki [daha iyi olur hem de]) ücretten az mı fazla mı olduğunu belirleyip ekrana yazdırıyorum.


"main" metodunda 2 personel belirliyorum(p1, p2).

Bunları sırasıyla kayıt edip ekrana yazdırıyorum.

İstersen bu maaş beirleme yöntemini daha gelişmiş ayarlayabilirsin mesela personelin kaç saat çalıştığı bilgisini alır ve bunu belli bir saatlik ücretle çarparsın. Daha da geliştirilebilir elbet ! 

Açıklayabildiysem ne mutlu bana :)

Yorum Gönder

0 Yorumlar