Merhaba,
Bu yazıda 2D objelerin içinden geçmek yerine gerçeğe uygun olarak onlara takılmayı -içinden geçememeyi- analtacağım.
Öcelikle objemizi sahneye sürükleyelim. Ben iki tip duvar örneği çizdim. İkisini de sahneye sürükleyip bıraktım. Sonra objeye tıklayıp Inspector paneline Collider2D ekleyin benim duvarlar dikdörtgen şeklinde olduğu için Box Collider2D ekledim. Eğer Collider2D bileşenin içindeki "Is Trigger"ı ticklerseniz içinden geçilebilir olmuş olacak. Biz içinden geçmek istemediğimiz için o kutucuk boş kalsın.
Karaktere de bir kaç bileşen eklememiz gerek. Öncelikle bir Collider2D ekleyin sonra fizik yasalarına uyması için Rigidbody2D ekleyin. Dört bir tarafa hareket edeceğimiz için yerçekimini 0 yapmamız gerek. Gravity Scale de bunun için var :)
Karakterin nesnelere takılıp Z ekseninde dönmemesi için Freeze Rotation kısmında ki Z yi tickleyin yoksa karakter baş aşağı dönebilir.,
0 Yorumlar