[Unity] 2D Oyun Yapıyorum - Işık Kullanımı #5 - Oyun Geliştiren Blogger

[Unity] 2D Oyun Yapıyorum - Işık Kullanımı #5

 Merhaba,

Bu yazıda sonraki zamanlarda gece-gündüz döngüsü yapmak ve oyunun daha hoş durması için ışıklandırma yapacağız.

Bunun için paket indirmemiz gerek bunu da Window >  Package Manager yolu ile açılan pencerede sağ üstteki arama kısmınıa "universal" yazarak halledeceğiz.


Sonra Project paneli sağ tıklayın Rendering >  Universal Render Pipeline > Pipeline Asset yolunu izleyerek assetin içindeki prefabları ekleyelim.


Edit > Project Settings > Grapichs yolu ile grafik ayarlarına gelin.

Yandaki boşluğa proje paneline gelen UniversalRenderPipelineAsset objesini atın.


Project panelindeki UniversalRenderPipelineAsset_Renderer objesini silin biz kendimiz ekleyeceğiz.

Sağ tıklayıp Rendering > Universal REnder Pipeline > 2D Renderer yolunu izleyerek yeni bir derleyici oluşturun sonra bunu alıp UniversalRenderPipelineAsset objesinin Inspector panelindeki General başlığının altındaki boşluğa sürükleyin.



Edit > Render Pipeline > Universal Render Pipeline > 2D Renderer yolunu izlerseniz karşınıza iki seçenek çıkıyor. "Upgrade Scene to ..." sadece bulunduğunuz sahneye ışık ayarlarını ekler. "Upgrade Project to..." tüm projeye ekler. Ben sadece bu sahneye eklenmesini istediğim için üsttekini seçiyorum.


Seçtiğinizde oyun ekranı kapkaranlık olacak. Işık eklemek için aşağıdaki yolu izleyin normal ışık objeleri yerine paket ile gelen ışık objelerini kullanacağız. Artık onları biraz kurcalayarak ayarlarını öğrenirsiniz. 


Sahneye bir Point Light eklediğimizde böyle oluyor.


Keyifli ve sağlıklı günler dilerim..

Yorum Gönder

0 Yorumlar