[Unity] 2D Oyun Yapıyorum - Animasyonlar #3 - Oyun Geliştiren Blogger

[Unity] 2D Oyun Yapıyorum - Animasyonlar #3

 Merhaba,

Bu yazıda karakterin yavan kalmaması ve birazda göze güzel gözükmesi için yürüme animasyonlarını ekleyeceğiz. İndirdiğim sitede karakteri bir paket olarak verdiği için hazır görseller üzerinden devam edeceğim.

Öcelikle karakteri seçip Ctrl+6 ya tıklayın ya da Window > Animation > Animation yolunu izleyin.

Açılan pencerede Sol üstteki butondan Create New Clip..'e tıklayın sonra elinizdeki görselleri sırasıyla bu alana sürükleyin. Play tuşuna tıkladığınızda Game penceresinde karakterinizi sırasıyla sürüklediğiniz görselleri aldığını göreceksiniz. Karakteriniz için bir bekleme pozisyonundaki hali (idle) bir de yürüme pozisyonundaki hali (walk) olmak üzere 2 animasyon oluşturun.


Evet buraya kadar gelebildiyseniz şimdi Window > Animation > Animator yolunu izleyerek karatere eklediğimi animasyonlarda ayarlamalar yapalım. Öncelikle öncelikli animasyonumuz bekleme pozisyonundaki (idle) animasyon olmalı.


Eğer değilse animayon kutucuğuna sağ tıklayın ve "Set as Layer Default State" butonuna tıklayın.

Sonra bekleme animasyonu kutucuğuna sağ tıklayarak Make Transition butonuna tıklayın, yürüme pozisyonu animasyonu kutucuğuna tıklarsanız yukarıdaki gibi beyaz ok oluşacaktır. Aynısını öncelikle yürüme animasyonu kutucuğuna tıklayarak bekleme animasyonu kutucuğuna doğruda bir ok çıkarın.


Soldaki pencereden Parameters butonuna tıklayın, altındaki + tuşuna tıklayıp Bool seçin. İsmine "yürüme" diyebilirsiniz. Bu parametre sayesinde ok tuşlarına tıkladığımızda yürüme animasyonunun devreye girmesini sağlayacaz.


Oklardan yürüme animasyonuna doğru gidene tıklayın. Inspector penceresinin altında Conditions bölümündeki + işaretinde tıklayarak parametremizi koşul olarak ekleyelim. "Yürüme"yi ve "true" değerini seçin. Aynısını bekleme pozisyonuna doğru giden ok içinde yapın lakin onun değeri "false" olsun. Eğer Has Exit Time kutucuğunun işaretini kaldırırsanız parmağınızı tuştan kaldırdıktan sonra animasyonun bitmesi beklenmeden diğer animasyona geçer, önerim oradaki tick işaretini kaldırmanız yönünde.

Şimdi kodlamaya geçelim...


Başlangıçta kullanacağımız öğeleri tanımlaıyoruz.


Hareket metodunu düzenliyoruz. Kodun içinde açıkladın yazdıklarımı lakin anlamadıysanız tartışabiliriz.

Sağlıklı günler diliyorum.. :)

Yorum Gönder

0 Yorumlar