[Unity3D] Işınlanma - Oyun Geliştiren Blogger

[Unity3D] Işınlanma


Merhaba oyun geliştiriciler,
Bugün sizle "PORTAL" ile ışınlanacağız.
Belli bir bölgeden,geçilmeyen başka bir bölgeye kısa yol olarak oyunumuza portal ekliyoruz.

Öncelikle Portal diyeceğimiz objeyi hazırlıyoruz.Rengini filan verdikten sonra Box Collider ekliyoruz ve IsTrigger kutucuğunu işaretliyoruz.Objenin ismine sağ tıklayıp 'Create Empty' ile boş obje oluşturuyoruz. İsmine 'isinlanacaknokta' diyebilirsiniz .Sonra Add Compenent'e tıklayarak 'Portal' isminde bir C# scripti oluşturuyoruz.

( X ile işaretlediklerim portallar)



Eğer buraya kadar geldiyseniz kod kısmına geçelim..


Önceki dersten OnTriggerEnter voidini anlatmıştım.

if'li kısımda değen objenin Tag'ının Player mi olup olmadığını kontrol ediyoruz.Eğer Player ise Karakter objemizin pozisyonlarını belirlediğimiz noktanın pozisyonlarıyla eşitliyiyor.

Bu arada 'isinlanacaknokta' kısmına diğer portalın noktasını atıyoruz.

Eğer anlamadığımıız bir yer olursa yorumlarda belirtebilirsiniz.

Sağlıcakla.. (:

Yorum Gönder

0 Yorumlar